Blog

Koji sobni bicikl da kupim

Sobni bicikl Ring sport RX 109

Kako da smršam? Kako da popravim struk? Kako da dobijem kondiciju? U svemu ovome Vam može pomoći sobni bicikl.

I sada ono glavno – koji sobni bicikl da kupim?

Gde da kupim sobni bicikl? Ovo su neka pitanja koja Vas muče pre kupovine sobnog bicikla.

Gde da kupim sobni bicikl?

Ima puno internet radnji koje se bave prodajom bicikala, ali nema puno radnji koje rade i montažu istih. Bitno je ko Vam prodaje sobni bicikl. Pro bike radi besplatnu montažu i isporuku sobnih bicikala.

Šta je sobni bicikl?

Sobni bicikl je sprava koja Vam popravlja struk, noge, donja leđa (da oprostite –  “guzu”), trbušnjake. Sobni bicikl Vam popravlja držanje i raspoloženje. Znači, nije samo fizička, već i psihička promena.

Sobni bicikl je najjeftinija kvalitetna investicija u Vaš fitness trening – najjeftiniji kardio trening, u svakom slučaju. Sobni bicikli su jeftiniji od eliptičnih trenažera i od traka za trčanje, ali su trake za trčanje ipak kvalitetniji obik kardio sprava.

Vrlo česta greška pri kupovini sobnog bicikla je onaj detalj – ovaj sobni bicikl je mali, pa može da stane pored prozora, da mi ne zauzima mesto… To je pogrešno. Ipak treba da koristite taj sobni bicikl, a ne da se mučite zgrčeni. I zato polako pri pitanju – koji sobni bicikl da kupim.

Sobni bicikli su vrlo laki za korišćenje, skoro svako može da ih upotrebljava. Način sedenja je sličan kao kod običnog bicikla, samo uspravljeniji. Sedište na sobnom biciklu je šire i udobnije, idealno za kraće i duže vežbe. Bitna stvar kod odabira i kod korišćenja bicikla je da su noge korisnika ispružene kada je pedala u potpuno donjem položaju. Dakle, bez ikakvih eksperimenata – „ma ovaj bicikl je manji, pa može da mi posluži – neću ja to ko zna koliko da vozim!“ – To je jako pogrešan stav. Potrebno je da Vam bicikl bude odgovarajući po visini.

Još – bicikl je odlična vežba za oporavke posle povreda i srčanih problema.

Na šta treba obratiti pažnju pri kupovini sobnog bicikla

  • Osnova sobnog bicikla jeste zamajac. Zamajac je čelični točak unutar bicikla, koji ima ulogu opterećenja na noge vozača. Što je zamajac veći, to je i napor za spravu manji. Drugo, što je zamajac veći, i sprava mora da bude veća i čvršća, pa samim tim bicikl ima veću nosivost.
  • U početku proizvodnje sobnih bicikala, opterećenje na zamajac je bilo mehaničko – tj.kaiš sa filcom se protezao preko zamajca. Na stubu upravljača je potenciometar, kojim se upravlja opterećenje. Time se dobijalo – koliko će kais da stegne zamajac, i samim tim da napravi veće opterećenje za korisnika.
  • Današnji sobni bicikli su magnetno opterećeni. To znači da su pored zamajca postavljeni magneti, čijom blizinom se upravlja sa stuba upravljača. Što su magneti bliži zamajcu, to je opterećenje veće, i obratno.
  • Elektro kočioni sistem opterećenja je u potpunosti isti kao magnetni, samo što se opterećenje podešava elektromotorima kojima upravlja korisnik na displeju sobnog bicikla.
  • Postoje uspravni i ležeći (recumbent) sobni bicikli. Šta to znači? Uspravni bicikli su, pa – uspravni. Kao da vozite običan bicikl. Ležeći su udobniji zbog položaja kičme, zbog ispruženosti nogu, i stabilnosti. Ali su zato ležeći bicikli i skuplji i glomazniji.
  • Osećaj pri okretanju pedala – Idealno bi bilo da je ovaj osećaj što glatkiji pri svih 360 stepeni okreta pedala čak i pri jačem otporu i pri vožnji kad se ustane sa sedišta. Izbegavajte modele koji imaju „neravan“ ili čudan osećaj pri okretanju pedala.
  • Masimalno opterećenje – Koliko će opterećenje sobni bicikl podneti pri najjačem okretanju pedala. Večina bicikala će pružiti preko 250 vati. Profesionalni bicikli mogu i do 400 vati.
  • Displej pokazuje i prikazuje relevantne podatke za određene sesije. To znači da obično ima trenutnu brzinu kojom se krećete, proteklo vreme(koje je u stvari najbitnije), potreošnju kalorija, otkucaje srca… Jači modeli imaju i BMI – body mass index, funkciju koja određuje da li ste preterali sa težinom, da li Vam je težina ok, ili ste ispod preporučenih vrednosti. Ovo ne bi trebalo da Vam bude odlučujući parameter pri kupovini bicikla. Ove mere su okvirne i nisu odgovarajuće onim koje ćete dobiti kod svog lekara, koji će Vam izmeriti BMI na pravim preskupim medicinskim aparatima.
  • Još naglašavamo da svi podaci vezani za srce (puls, BMI, Recovery) su čisto informativnog karaktera, i nisu nešto sa čim možete da upoređujete lekarske nalaze.
  • Podešavanja na samom biciklu – Što bicikli može više da se podešava to će biti pogodniji za korišćenje. Bilo bi dobro da sedište bicikla može da se podešava napred/nazad, gore/dole.
  • Udobnost sedišta – Kako je sedište postavljeno? Da li je udobno? Ipak Vi na njemu treba da sedite i po pola sata / sat!
  • Garancija – Proverite kolika je garancija na bicikli i da li je uopšte ima da ne bi posle imali problema ako se bicikli pokvari. Garancija je različita od proizvođača do proizvođača.

Birajte bicikl prema sebi i prema osobama koje će ga koristiti. Ako je najteža osoba koja će ga koristiti  teška 80 kg, birajte bicikl koji može da nosi 90 kg. Ako je najteža osoba 100 kg, birajte bicikl koji može da nosi 110kg, i tako dalje.

Za bilo kakve informacije vezene za sobne bicikle ne oklevajte da nas kontaktirate na kontakt strani www.probike.rs