Blog

Pak treger za bicikl

Pak treger za bicikl – kakav, da ili ne …

Ako ćete da ponesete i prenesete duksericu, laptop ili idete na putovanje, prtljažnik je jedan od najglavnijih artikala na biciklu.

Jeste da zbog prtljažnika bicikl postane „ružniji“, ali je itekako koristan.

Postoji nekoliko tipova prtljažnika – za na „šticnu“(cev sedišta), za na ram, i za prednju viljušku.

Pak treger za na cev sedišta Topeak - Probike.rs

Prtljažnik za na šticnu

Ima ih više modela. Ako bicikl nema odgovarajuće rupe za montažu,

ili je full suspension bicikl, na koji nikad nije smisleno da se postavi

prtljažnik, onda ide prtljažnik na cev sedišta. Pošto su promeri cevi sedišta različiti,

od 25,4mm do 32mm, i prtljažnici se prave sa takvim adapterima.

Prtljažnici za na cev sedišta mogu da nose od 5 do 10 kg. Ima ih i koji nose više kilograma, ali ne možemo da ih preporučimo. Bicikl sa aluminijumskom cevi sedišta ima najviše mogućnosti da ponese veću kilažu. Jer – karbonska cev sedišta je apsolutno van priče. I čelične cevi sedišta starijih bicikala su upitne, zbog tankog zida cevi sedišta.

Još jedna stvar – pošto prtljag ide na cev sedišta, a i Vi ste na istoj, obratite pažnju da cev sedišta bude dovoljno uvučena u ram. Ukoliko preterate, rizikujete da ram bicikla pukne.

Standardni prtljažnik

Kao što mu i ime kaže, standardni je. E sad, postoji više standarda.

Za većinu bicikala to nije problem. Pogotovo za bicikle koji dolaze iz Evrope – gde su ljudi naviknuti da putuju biciklom.

Svaki prtljažnik ima određenu nosivost. Najveći broj prtljažnika je označen da nosi 25kg, što je većini i dovoljno. Topeak je među retkim proizvođačima koji mogu da nose 30kg.

Ima prtljažnika koji mogu da nose i više, ali se opet pozivamo

prtljaznik osnovni 180516

na čistu logiku – vozač plus prtljažnik plus roba na prtljažniku…

Osnovni prtljažnik košta oko 10 evra, montira se na ram, i nosi oko 5-10kg.

Nije baš preporučljiv za duža putovanja, jer su materijali od kojih je napravljen nepouzdani i krti, pa je mogućnost pucanja povećana.

Nešto kvalitetniji prtljažnik je malo skuplji, malo kvalitetniji, i nosi veću kilažu.

Znači negde oko 20-25kg. I dalje treba biti oprezan – prtljažnik ovog tipa je za gradsku

upotrebu, nije baš za duža putovanja. Najčešći problemi ciklo-putnika su bili upravo sa ovakvim prtljažnicima – natovaren do kraja, truckav put, kiša donese rđu na spojevima, i kraj prtljažnika je tu. Uobičajeno je da u ovoj kategoriji baš i nema izbora za bicikle sa disk kočnicama,

tj. gde je disk kočnica montirana baš na mestu gde se montira prtljažnik, tako da-obratite pažnju.Prtljažnik, pak treger Topeak za zadnji kraj bicikla - probike.rs

Kvalitetniji pak treger za bicikl košta oko 50 evra, lako se montira na bicikl, i dolazi u različitim verzijama,

sa oprugom za prtljag, bez opruge, za disk, bez diska… Kvalitetniji prtljažnici obično dolaze i sa smislenim

delom za kačenje dvodelnih bisaga, i produžetkom da bisage ne udare u točak pri vožnji.

Naravno, birate pak treger prema svojim potrebama. Bitno je da prtljažnik bude što lakši, da makar sa te strane ne teglite dodatni teret.

Prtljažnik za prednji deo bicikla

Pak treger za prednji do bicikla je posebna sorta – pravi se za određene bicikle. I ne može svaki bicikl da nosi paktreger na prednjem točku. Obratite pažnju da li bicikl ima prednji amortizer.

Neki prtljažnici za napred se montiraju na pinove za V-brake, a u današnje vreme je sve teže naći bicikl sa V-brakeom, kada su svuda oko nas disk kočnice.